Connect with us

Salut, ce cauți?

  • Русский
  • Subiecte

    Trotinetele, în afara regulilor

    Odată cu creșterea numărului de trotinete electrice, crește și nemulțumirea cetățenilor: pe rețelele de socializare, oamenii vorbesc periodic despre accidentele cu trotinete și chiar le compară cu mașinile. Nu există statistici exacte privind accidentele care implică trotinetele electrice. Potrivit legii, acestea nu sunt vehicule, iar conducătorii acestora sunt echivalați cu pietonii. Ce reguli trebuie respectate pe drumuri, dacă te-ai urcat la volanul unei trotinete, a aflat Ilona Vedrașco.

    Ilona Vedrașco, Reporter Accent TV

    „Dacă anterior pe trotinetele electrice puteau fi văzuți doar proprietarii acestor vehicule, acum acest lucru se poate face descărcând aplicația, scanând codul și plătind 1,5 lei pe minut, deci, accesibil pentru fiecare”.

    Dar cine ești tu totuși pe trotinetă – pieton sau șofer cu un mijloc de transport? Deocamdată este ambiguu. În Moldova, astăzi, participarea transportului alternativ la traficul rutier nu este reglementată legal. În regulile de circulație nu există un concept de „trotinetă electrică” și, de fapt, nu există încă reguli de circulație pentru acestea.

    Alexandru Condrațchii, proprietar, trotinetă electrică

    „În prezent, noi cei de pe trotinete nu placem atât pietonilor, cât și automobiliștilor. Noi împiedicăm circulația și pe drum și pe trotuare și sunt parțial de acord cu asta. „

    Tranziția de la mașină la trotinetă, Alexandru a făcut-o acum mai bine de doi ani, timp în care a reușit să ruleze mai mult de cinci mii de kilometri. Dar, în ciuda acestei experiențe, tânărul este conștient de posibilul risc și consideră că regulile de circulație pentru un astfel de transport alternativ ar trebui introduse în legislație cât mai curând.

    Alexandru Condrațchii, proprietar, trotinetă electrică

    „Da, ne este greu, pentru că de multe ori, ei bine, care sunt regulile? Trebuie să conducem la jumătate de metru de bordură, dar cel mai adesea bordurile sunt deteriorate, găuri, trotuare, de asemenea, nu sunt bune peste tot. Conduc pe trotuare. În ceea ce privește limita de viteză, nu există încă legi. „

    Necesitatea de a reglementa conducerea trotinetelor electrice a fost discutată pentru prima dată în vara anului 2020, atunci când a fost înregistrat un număr record de accidente cu participarea acestora. Fostul deputat Nikita Țurcan, împreună cu reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Interne, Inspectoratului General de Poliție, Federației pentru Ciclism și Transporturi Auto, au format un grup de lucru, propunând o serie de amendamente.

    Nikita Țurcan, ex-deputat PSRM

    „Această lucrare a dus la modificări ale regulilor de circulație existente. Cel puțin, este interzis copiilor sub 14 ani să circule pe trotinete pe carosabil, iar viteza lor a fost, de asemenea, limitată. Au existat o serie de amendamente, ar trebui să poarte și veste reflectorizante, dacă este posibil, ar trebui să poarte căști. „

    Totuși, cei de pe trotinete pot fi amendați pentru nerespectarea uneia dintre reguli.

    Alexandru Condrațchi, proprietar, trotinetă

    „Poliția a început de curând să oprească trotinetele, aplicând chiar amenzi celor care nu au o vestă reflectorizantă”.

    Nikita Țurcan, ex-deputat PSRM

    «În opinia mea, este necesar să se desfășoare un fel de mare campanie pentru a explica oamenilor care conduc acest tip de transport cum ar trebui să se deplaseze, ce ar trebui să facă, cum ar trebui să fie îmbrăcat „.

    Poate că atât trotinetelor, cât și oamenilor din oraș, precum și inspectorilor de patrulare le- ar fi fost mai ușor dacă orașul ar avea infrastructura adecvată. Însă, potrivit consilierului municipal Alexandr Odințov, de exemplu, pista de biciclete cu două sensuri de pe 31 august, care trebuia să lege Parcul Valea Trandafirilor cu Dendrarium, se află în proiect de un an încoace, dar din diverse motive proiectul nu a trecut de CMC.

    Alexandr Odințov, vicepreședintele Fracțiunii PSRM în CMC

    „Vrem să luăm în considerare și să înțelegem ce se întâmplă cu acest proiect, deoarece există bani pentru acest proiect. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare întreabă de multă vreme: cum veți folosi banii? Proiectul de până acum a fost respins, în ce formă va fi noul proiect, nu știm încă. „

    Potrivit lui Alexandr Odințov, problema proiectului de pe strada 31 august va fi abordată la următoarea ședință a Consiliului municipal Chișinău. Problema cu trotinetele nu va fi rezolvată până când nu vor apărea piste de biciclete moderne în oraș, separate, atât pentru mașini, cât și pentru pietoni, spun experții. Nici o limită de viteză, nici un prag de vârstă nu vor ajuta la rezolvarea acestei probleme. Între timp, cei care prefer transportul alternativ nu trebuie să depășească viteza, să circule pe trotuare, și să respecte pietonii.

    Telegram channel

    a-tv.md

    Copyright © 2021