Connect with us

Salut, ce cauți?

  • Русский
  • Subiecte

    PSRM cere măsuri urgente pentru CFM

    Deputații PSRM au venit cu un apel către toate structurile de stat, și-n special, către Președinție și, personal, către șeful statului, de a interveni urgent în situația care s-a creat
    la Întreprinderea de Stat „Căile Ferate ale Moldovei”. Parlamentarii au subliniat că CFM a ajuns în impas, iar dacă autoritățile nu vor întreprinde careva măsuri de a soluționa problema, atunci statul riscă să piardă acest obiect strategic.

    Petru Burduja deputat PSRM

    «Statul riscă să piardă acest activ. Pe lângă faptul că aproximativ 6 mii de angajați ai CFM nu și-au primit salariile, astăzi datoria companiei este de aproximativ 665 milioane de lei.».

    Deputatul Oleg Lipschi, care conduce Comisia speciale privind analiza situației economico-financiare de la Î.S. „Calea Ferată a Moldovei„ în perioada 2010-2020, a declarat că întreprinderea a fost furată timp de un deceniu. Socialistul a subliniat că, după mai multor audieri s-a descoperit că unele piese pentru trenuri se achiziționau la un preț mai mare cu 41%, decât cel de pe piață. Și asta nu este singura încălcare depistată.

    Oleg Lipschi, președintele Comisiei speciale, deputat PSRM

    «Piesele au fost cumpărate la un cost excesiv de ridicat. Combustibilul a fost achiziționat la un preț semnificativ mai mare decât prețul de piață. Au fost și furturi de combustibil, au fost deschise dosare penale în acest sens. Calea ferată a fost lipsită de o serie de active importante, cum ar fi terenurile sau chiar o parte a platformelor. Cel mai rău lucru este că, în perioada 2015-2019, au fost realizate scheme prin care s-au pompat sume uriașe de bani din CFM.».

    De asemenea, membrii comisiei au constatat că pe seama banilor CFM, au fost desfășurate lucrări de modernezare a fabricii „Remar” din România. În baza decizii luate de minsitrul transporturilor din acea perioadă a șeful CFM, cinci trenuri care-I aparțin fabricii românești, au fost modernizate pe seama banilor întreprinderii de stat, fără să se ia în calcul dacă acest lucru este profitabil sau nu. Cu alte cuvinte, banii au fost pur și simplu scoși din țară, au conchis socialiștii. Potrivit, deputatului Oleg Lipschi , astăzi din cele cinci trenuri modernizate, doar două sunt funcționale, celelalte trei au fost scoase de pe linie din cauza unor defecte tehnice. Mai mult, schemele de corupție și falimentarea intenționată a întreprinderii nu sunt singurele lovituri pe care le-a suferit CFM-ul în ultimii ani. În consecință, majoritatea clienților care transfortau marfa pe teritoriul țării au refuzat serviciile CFM.

    Oleg Lipschi, președintele Comisiei speciale, deputat PSRM

    «Мы потеряли огромный объем транзита товаров, проходивший через территорию Молдовы. Большинство клиентов просто отказались от нас, и сейчас большинство перевозок осуществляется водным путем, по Черному морю и по Дунаю».

    Deputații socialiști au subliniat că în această privinţă, cooperarea structurilor de stat este esenţială, și a îndemnat președinția să întrerpinde pași concreți pentru a salva întreprinderea, în caz contrar lipsa acțiunilor va fi fatală pentru CFM.

    Petru Burduja deputat PSRM

    «Обращаемся ко всем госструктурам, в том числе, к президенту РМ и всему ее аппарату советников, чтобы вмешались в ситуацию. Обращаемся к правительству с призывом вмешаться, понимая ограниченность полномочий нынешнего кабмина, и понимая, что и.о. правительства не может решить сегодня вопрос реструктуризации долгов».

    În același timp, Burduja le-a solicitat structurilor statului să rezolve problema privind salarizarea angajaților Căii Ferate. Amintim că, deputații PSRM au fost cei care au venit cu inițiativa creării Comisiei speciale privind analiza situației economico-financiare de la Î.S. „Calea Ferată a Moldovei„. Din componența acesteia fac parte parlamentari din diferit fracțiuni care au la dispoziție 60 de zile pentru a veni cu careva rezultate în acest sens.

    a-tv.md

    Copyright © 2020