Connect with us

Salut, ce cauți?

  • Русский
  • Subiecte

    Principii de președintă

    Președintele Maia Sandu a stat la coadă la graniță, întorcându-se dintr-o vacanță în România pentru că „are principii”. De asemenea, șeful statului nu folosește serviciile niciunei agenții profesionale de PR, ci se consultă cu specialiști locali din cadrul serviciului de presă. Este răspunsul șeful serviciului de presă al instituției prezidențiale, Sorina Ștefârță la criticile apărute în presa moldovenească la adresa Maiei Sandu.

    Întrebată care a fost scopul președintelui, și de ce a stat în rând la frontieră, șeful serviciului de presă al președintelui, Sorina Stefârță a răspuns laconic.

    Sorina Ștefârță, șef, Serviciul de presă al instituției prezidențiale

    « – Din câte știm este vorba despre principiile sale
    — Îmi cer scuze, despre ce este vorba?
    — Principii».

    Cu alte cuvinte, nu este vorba despre vreo acțiune de PR. Mai mult, Maia Sandu avea diferite opțiuni pentru trecerea frontierei de stat, fără mult zgomot și praf în ochi. De exemplu, fără inspecție vamală, în calitate de șef al statului, folosind pașaportul diplomatic sau pur și simplu folosind a doua cetățenie, și anume pașaportul român care îți oferă dreptul să treci prin coridorul pentru cetățenii UE. De ce șeful statului, care conducea propria mașină, nu a profitat de aceste oportunități, este cel puțin ciudat. Și aceasta fiindcă serviciul ei de pază, au trecut granița fără rând, prin „coridorul verde”, așa cum prevede protocolul, și au așteptat-o pe Sandu deja pe teritoriul Moldovei la intrarea în punctul de control. În rezultat, totul a ieșit și zgomotos și cu praf în ochi.
    Imaginea unui șef de stat este extrem de importantă. Prin modul în care președintele unei anumite țări arată, vorbește și acționează, se subânțelege și imaginea propriu zisă a țării. Ce fundal alege președintele pentru un selfie, magazinul pe care îl vizitează și dacă este însoțit de agenți de pază. Poziția publică este o obligație. Cu toate acestea, mass-media moldovenească a criticat-o în repetate rânduri pe președintele Maia Sandu pentru campaniile de PR prost planificate. De exemplu, după incidentul de la frontiera moldo-română, publicația Komsomolskaia Pravda a sfătuit-o pe șeful statului să-și schimbe specialiștii în PR.

    Sorina Ștefârță, șef, Serviciul de presă al instituției prezidențiale

    « – Lucrează cu PR-ii, sau nu președintele?
    – Ei bine, eu însumi sunt o persoană specialist în relații publice. Dar nu există o companie specială de PR, structură sau firmă specific. Știu ce spun oamenii, poate nu neapărat oamenii, că toate acestea sunt aranjate. Dar știu că a mers la magazin pur și simplu pentru că a mers la magazin. Și nu pentru că am aranjat ceva acolo, l-am organizat din timp».

    Există totuși și o logică în toată schema aceasta. Mai mult, având în vedere că mulți dintre cetățenii noștri din pătura mai vulnerabilă a țării, în special pensionarii, merg la magazin, într-adevăr, nu pentru a cumpăra ceva acolo, ci cel puțin pentru a privi produsele de pe raft. În cele din urmă, în timp ce președintele stă la coadă la graniță, cetățenii așteaptă ca ea să își îndeplinească îndatoririle directe care includ spre exemplu:
    – problema prețurilor la combustibil
    – exportul produselor moldovenești
    – creșterea pensiilor și salariilor
    – sprijinul producătorilor autohtoni
    – crearea de noi locuri de muncă cu atragerea investițiilor în regiunile țării

    Și nici măcar nu este vorba de PR, ci de faptul că se pierde timpul prețios al unui președinte de țară care ar putea rezolva zeci și sute de probleme cu care se confruntă societatea.

    Telegram channel

    a-tv.md

    Facebook

    Copyright © 2021