Connect with us

Salut, ce cauți?

  • Русский
  • Subiecte

    O campanie modestă

    Campania electorală a candidaților la președinție în actuala perioadă de criză ar trebui să fie una modestă, fără cheltuieli mari. De această părere este șeful statului Igor Dodon, care candidează pentru al doilea mandat în calitate de candidat independent. El însuși se va limita la cheltuieli minime.
    Candidații la președinție la alegerile din acest an pot cheltui aproape 19 milioane de lei în campania electorală. Mai exact – 18 milioane 925 mii de lei. O astfel de limită a resurselor financiare pentru candidații la președinție a fost stabilită de Comisia Electorală Centrală. Și, deși această cifră este cu un ordin de mărime mai mic decât limitele resurselor financiare la alegerile prezidențiale din 2016, actualii concurenți la președinție trebuie să fie mai modești în cheltuielile lor electorale. De această părere este președintele Igor Dodon.
    Igor Dodon, președintele RM

    ”Credem că este imoral și cinic din partea politicienilor să risipească bani în stânga și în dreapta în timpul pandemiei coronavirusului și în timpul secetei, când oamenii nu au ce mânca. Am văzut că există deja panouri cu Maia Sandu, și cu Andrei Năstase, si alții – toată țara în panouri electorale. Am fost criticat anul trecut sau când au avut loc alegeri – Dodon a pus panouri publicitare și de ce le-a pus? Cât costă aceste panouri publicitare? În loc să cheltuim sute de mii de lei pe panouri publicitare în toată țara, ar fi mai bine să cumpărăm măști cu acești bani și să ajutăm oamenii. Credeți că aceste panouri te vor ajuta”

    Însuși Igor Dodon, care candidează la alegerile actuale în calitate de candidat independent, își va desfășura campania electorală cu cheltuieli minime. Nu va avea panouri publicitare, bilboard-uri și campanii electorale la televizor.
    Igor Dodon, președintele RM

    ”Pentru că am văzut – colegii mi-au arătat prețurile – că pe unele canale TV 1 minut sau chiar 30 de secunde costă 1000 de euro. Nu vom posta filmulețe noastre cu așa bani de ce? Poate doar la sfârșitul campaniei electorale vor fi câteva videoclipuri. Oamenii știu deja ce propun, ce am făcut în calitate de președinte și ce voi face”

    În anii precedenți, candidații la președinție erau destul de risipitori. De exemplu, la alegerile prezidențiale din 2016, plafonul fondului electoral a fost de trei ori mai mare decât acum și s-a ridicat la aproape 66 de milioane de lei. Cel mai mult în timpul campaniei electorale din 2016 a fost cheltuit de candidatul Partidului Democrat, Marian Lupu, care a cheltuit peste 24 de milioane de lei în campania sa, dar apoi, cu câteva zile înainte de alegeri, și-a anunțat retragerea din cursa electorală. Pe locul al doilea în ceea ce privește cheltuielile financiare a fost candidatul „Partidului nostru” Dumitru Ciubașenco – cheltuielile sale s-au ridicat la 9 milioane de lei. Candidata Maia Laguta nu a cheltuit niciun leu atunci. Cel mai puțin eficient rezultat al raportului „costuri-voturi preelectorale” a fost obținut de candidata Silvia Radu – pe ea un alegător a costat-o 830 de lei. Dar Igor Dodon, care a câștigat acum patru ani, a cheltuit 9,5 lei per vot.

    Facebook

    Copyright © 2020