Connect with us

Salut, ce cauți?

  • Русский
  • POLITICA

    Editorialist: Un președinte moldovean poate fi “inventat” cu doar 11, 5 mln euro

    (Editorial de Valeriu Reniță)

    Cunoscutul ziar de bulevard editat de “Axel Springer” are o credință aproape religioasă, cum că autoritățile de la Kremlin au alocat 11,453 млн pentru a-i asigura victoria lui Igor Dodon în alegerile prezidențiale din noiembrie trecut. Directorul “Bild” putea lesne să afle, cheltuind cam tot atâtea calorii, cât se consumă la tăierea unui cap de trabuc “Havana”, că frau Maia Sandu, confidenta doamnei cancelar Merkel, a cheltuit în campania sa electorală minimum de zece ori mai mult, decât valoarea presupusei pomene moscovite. Dar să trecem peste acest fapt sugestiv… De ce n-a devenit, totuși, Dodon președinte, cine credeți, că a dejucat planurile Kremlinului?

    În opinia specialiștilor de la “Bild” ițele politicienilor de la Moscova au fost încurcate și legate în noduri strânse de către bravele servicii secrete moldovenești… Da, da, e vorba tocmai de acele servicii care timp de două săptămâni nu au putut depista, cum se plimbă prin centrul Chișinăului circa 20 de agenți ucraineni, care ziua în amiaza mare l-au sechestrat pe judecătorul Ceauș, l-au aruncat în bagajul unui Mercedes și traversând frontiera de stat l-au servit la cină președintelui Zelensky. Chit că în noiembrie trecut SIS nu se afla încă în subordinea Maiei Sandu, altfel povestea nemțească ar putea fi crezută pe jumătate!

    Aici s-ar putea pune punct reflecțiilor asupra puterii de investigație a presei de bulevard europene. Dar opusul nemțesc conține câteva ghidușii jurnalistice, de care nu e așa de ușor să te desparți. “Bild” susține că s-ar afla în posesia unor documente autentice kremlineze, obținute prin mare supliciu de către serviciile secrete moldovenești. Conform planului „Adolf”, în micul nostru sătuc Chișinău, unde toată lumea se salută în stradă, un actor deghizat în director de club de noapte, urma să întreprindă un șir de acțiuni provocatoare cu caracter antirusesc, dar stupide și bădădrănești, astfel ca să stârnească dezaprobare și dezgust față de tabăra pro-europeană. Pentru aceste servicii descalificante actorul și directorul “anonim” urma să fie plătit cu… 1000 de euro pe lună!

    Curios, ce ar zice despre un asemenea scenariu gen “Știrliț” și asemenea deviz straniu de cheltuieli autorii proiectului “Ora de ras”? Ori preparatorii trolilor și papagalilor din rețelele de socializare?

    Sunteți în drept să întrebați, bineînțeles, de ce a acceptat directorul “Bild” să-și infecteze propriii cititori cu tulpină indiană de spionită pătrunsă din Estul European sălbatic și războinic? Răspunsul e dat deschis în articolul din același număr al tabloidului. Tehnologiile de marketing politic și influență ideologică, experimentate la Chișinău, vor fi utilizate curând de spionii ruși și în alegerile din Bundestag. Dar, deocamdată, “Bild” își testează tehnologiile propagandistice pe robii Maiei Sandu. Vă mai întrebați, de ce ar avea nevoie europenii de moldoveni?

    Site-ul a-tv.md oferă dreptul la replică tuturor celor vizați în articol.

    facebook.com

    TOP 24 de ore

    Facebook

    ALEGEREA EDITORILOR

    Partidul Socialiștilor din Republica Moldova își exprimă indignarea în legătură cu invențiile calomnioase care se conțin într-un articol din publicația germană ”Bild”, fiind distribuite...

    Copyright © 2021