Connect with us

Salut, ce cauți?

  • Русский
  • Subiecte

    CFM, un PAS spre privatizare

    Astăzi majoritatea parlamentară în primă lectură a aprobat proiectul noului Cod al transportului feroviar și a aprobat în primă lectură crearea Administrației Feroviare. Potrivit autorilor, principalul obiectiv al acestor proiecte este eliminarea monopolului Întreprinderii de Stat „Căile Ferate ale Moldovei”. Astfel, infrastructura feroviară va continua să aparțină statului, iar operatorii privați vor putea furniza servicii de tracțiune, de transport de persoane și mărfuri. Fracțiunea Blocului Comuniștilor și Socialiștilor a refuzat să voteze pentru aceste inițiative, afirmând că CFM trebuie consolidată și nu demonopolizată.

    Ministrul infrastructurii, Andrei Spînu, care a prezentat proiectul noului Cod al transportului feroviar, a declarat că principala problemă a întreprinderii Calea Ferată din Moldova este monopolizează, iar acest lucru împiedică dezvoltarea industriei.

    Andrei Spînu, ministrul Dezvoltării Regionale și Infrastructurii Drumurilor

    „Astăzi, transportul feroviar este un monopol, ceea ce înseamnă că acest tip de transport este organizat ca un sistem închis, în care o singură companie furnizează servicii de transport folosind propriul transport și propria infrastructură. Monopolul este rău și nu numai pentru Calea Ferată, ci peste tot„

    Oleg Reidman, deputat, Blocul Comuniștilor și Socialiștilor

    „Monopolul nu este nici bun, nici rău. Monopolul, dacă o întreprindere abuzează de poziția sa de monopol, ar trebui reglementat de o agenție antimonopol – Agenția pentru Protecția Concurenței. Pentru aceasta au fost create toate aceste mecanisme ”.

    Deputatul Oleg Reidman este sigur că statul trebuie mai întâi să consolideze Calea Ferată și abia apoi să decidă dacă să creeze un parteneriat public-privat sau să dea această întreprindere spre privatizare.

    Oleg Reidman, deputat, Blocul Comuniștilor și Socialiștilor

    „Despre ce vorbim acum? Am ciopârțit Calea Ferată în mici întreprinderi, creăm un fel de agenție … Uită-te la clasicii capitalismului! Anglia și-a naționalizat Căile Ferate de 4 ori când era greu. Anglia le-a adus la un nivel bun, apoi le-a privatizat și a creat un parteneriat public-privat. Dar le-a naționalizat de 4 ori, iar noi vom împărți ceea ce avem, fără a defini o politică cu privire la această întreprindere. Și totul pentru că ne-am asumat astfel de obligații față de UE în Acordul de Asociere. „

    Potrivit lui Reidman, unul dintre principalele argumente ale PAS în favoarea restructurării Căii Ferate este eliminarea activelor neutilizate. Argument nefondat și, mai mult, periculos.

    Oleg Reidman, deputat, Blocul Comuniștilor și Socialiștilor

    „Azi trafic de pasageri nu avem. Depourile sunt închise. Este obiectiv neutilizat. Va fi vândut mâine, deși a fost reconstruit – de la 3 vagoane la 6 pentru utilizare imediată. Colegi, fiți foarte atenți la o astfel de formulare. Tot ce nu a fost folosit a fost deja vândut: piscina Lokomotiv, grădinițe etc.

    Deputații Blocului Comuniștilor și Socialiștilor au refuzat să voteze proiectul unui nou Cod al transportui feroviar. Parlamentul va examina document în a doua lectură. Noul Cod intră în vigoare la 24 de luni de la data publicării.

    Telegram channel

    a-tv.md

    Copyright © 2021